Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Брусилівського районного суду
від 05 грудня 2013 року № 23-о
ПОЛОЖЕННЯ
про експертну комісію
Брусилівського районного суду Житомирської області
1. Відповідно до Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи», Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету України від 8 серпня 2007 р. № 1004, Типового положення про експертну комісію державного органу, органу місцевого самоврядування, державного та комунального підприємства, установи, організації, затвердженого Наказом Державного комітету архівів України від 17 грудня 2007 року № 183, Брусиловський районний суд (далі суд) утворює експертну комісію (далі ЕК) для проведення попередньої експертизи цінності документів та подання її результатів на розгляд експертно-перевірної комісії (далі ЕГПС) державної архівної установи.
2. ЕК є постійно діючим дорадчим органом. Рішення ЕК затверджуються головою суду, після чого стають обов'язковими для виконання працівниками апарату суду.
3. У своїй діяльності ЕК керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативними актами, наказами Державного комітету архівів України (далі Держкомархів) та положенням, затвердженим керівництвом Брусилівського районного суду.
4. ЕК працює відповідно до річного плану, який затверджує голова суду, і звітує перед головою суду про проведену роботу.
5. Завданнями ЕК суду є організація та проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві суду.
6. ЕК суду приймає рішення про схвалення та подання до експертно-перевірної комісії (далі – ЕПК) державної архівної установи проектів таких документів:
описи справ постійного зберігання, внесених до НАФ,
описи справ з особового складу,
номенклатури справ,
положення про структурні підрозділи та експертні комісії,
акти про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ,
акти про вилучення документів з НАФ.
7. Для виконання покладених на ЕК завдань їй надається право:
- контролювати дотримання працівниками, відповідальними за організацію документів у діловодстві, архівних вимог щодо розробки номенклатур справ, формування справ, експертизи цінності документів, упорядкування та оформлення документів;
- вимагати від працівників суду розшуку відсутніх документів НАФ, документів тривалого зберігання, у тому числі документів з особового складу, та письмових пояснень у випадках втрати цих документів;
- одержувати від працівників відомості та пропозиції, необхідні для визначення експертизи цінності документів та строків їх зберігання;
- заслуховувати на своїх засіданнях інформацію керівників служби діловодства та архівну суду про якість оформлення документів і формування справ у діловодстві, забезпечення збереженості документів, про причини втрати документів;
- запрошувати на засідання як консультантів та експертів працівників апарату суду, а у разі необхідності - працівників державного архіву Житомирської області, архівного відділу селищної (районної) ради;
- інформувати керівництво суду з питань, що входять до компетенції ЕК.
8. До складу ЕК, який затверджується головою суду, включаються керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, керівник архіву (завідуючий архівом, архіваріус), старший секретар суду, досвідчені працівники апарату суду. Головою ЕК призначається керівник апарату суду, а секретарем - керівник архіву (завідуючий архівом, архіваріус).
Секретар ЕК за вказівками голови забезпечує скликання засідань комісії, складає протоколи, доводить до відома працівників апарату суду та окремих осіб рішення комісії, здійснює облік і звітність про проведену роботу, веде документацію ЕК і забезпечує її збереженість.
9. Засідання ЕК проводиться не рідше ніж один раз на рік і вважаються правомочними, якщо на них присутні не менш як дві третини складу членів комісії.
Рішення ЕК приймаються більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні, оформляються протоколом, який підписується головою (або його заступником) і секретарем комісії, та набирають чинності з моменту затвердження протоколу засідання ЕК головою суду.
10. У разі відмови голови суду затвердити протокол засідання ЕК вона може звернутися до Центральної експертно-перевірної комісії Держкомархіву, рішення якої з цього питання є остаточним.